דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום בוידאו - בעצם למה לא? 

מאת    [ 05/03/2010 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 2564 פעמים ]

נתחיל בעובדה הפשוטה : מאז שאתרי הוידאו כגון YouTube , הDivx , המקס והV.O.D חדרו לחיינו, אנו רואים פחות ופחות פרסומות בצורתן הקלאסית. לעומת זאת, הפרסום ברשת פורח ומורכב ברובו מבאנרים, פרסומות טקסט ובמקרים מועטים מסרטונים קצרצרים המזכירים את אותן הפרסומות מהטלווזיה. אני מוכן להמר על כך שלא רבים האנשים שהיו רוצים לחזור לעידן הקודם בו היינו משועבדים ללוח שידורים וגחמות הרייטינג של הזכיינים. אפילו אם פרסומות מצחיקה ונעימה לעין בפעם הראשונה, בפעם העשירית שנצפה בה , היא כבר תאבד את מרבית האפקטיביות שלה.

בשנים האחרונות לא מעט חברות ניסו להבין כיצד אפשר לשלב פרסומות בוידאו ולפני כמה חודשיים אתר Youtube אף התחיל לשלב פרסומות טקסט וסרטוני פרסומות קצרים לפני ואחרי הסרט. התוצאות היו מעורבות ובכלל, הסתבר שהשנאה הותיקה פשוט עברה מדיום, אך נשארה באיבה.  המצב באתרים הישראלים לא הרבה יותר טוב : התכנים המיובאים מן הטלווזיה לצפיה חוקית בחינם בדרך כלל כוללים הפסקת פרסומות כפויה בדיוק כמו בטלווזיה עצמה. לכן, אין פלא שלא מעט אנשים עדיין מעדיפים להוריד תכנים בצורה בלתי חוקית והעיקר לא לצפות באותן פרסומות.

לאור זאת, נשאלת השאלה האם יש בכלל עתיד לפרסום בוידאו? אני מאמין שכן, אך לא בצורות הקלאסיות אשר הוזכרו למעלה. בואו ניקח לדוגמה אינדקס המפרסם עסקים : בדרך כלל בדף העסק יכללו פרטים כגון תיאור העסק, מספר טלפון, יישוב וכתובת. במקרים מעטים תצורף גם תמונה. עד כמה שדף כזה יהיה אינפורמטיבי ומועיל, הצרכן הפשוט עדיין לא יודע כמעט דבר על בעל העסק עצמו, האמינות והיכולות שלו. מהבחינה הזו , זה ממש לא משנה אם מדובר בדף עסק באינטרנט, בדפי זהב או בפלייר - התוצאה זהה.

פרסום עסקים בוידאו ברמה ביתית או מקצועית יכול לתת פתרון לבעיה זו בדמות כתבת תדמית קצרה באורך כמה דקות אשר תציג את בעל העסק והעסק עצמו. באמצעות שפת גוף וטון הדיבור ניתן ללמוד לא מעט. גם סביבת העבודה, האסתטיות, הסדר והניקיון תורמים למכלול הנ"ל.  אין זה משנה אם מדובר במכולת שכונתית או רשת עם עשרות סניפים, סרט שכזה עדיין יהיה שווה אלפי תמונות ועשרות אלפי מילים. (למעשה בכל שניה של סרט ,פריים, יש כ - 25 תמונות). הפקת כתבה שכזו היא זולה למדי, דורשת עריכה בסיסית בלבד ומשדרת אוביקטיביות. 

לפרסום בצורה שכזו ישנם כמה יתרונות מרכזיים לעומת פרסום קלאסי:

1.שמישות - מדובר בפרסום אשר נותן לצרכן מידע נוסף וחיוני או ערך מוסף (למשל, בצורת קופון).

2.אין צורך בסיסמאות, סלוגנים ושאר טריקים שיווקים, פחות אגרסיבי ולכן גם פחות מרתיע.

3.אורך אופטימלי המתאים מאוד למדיום האינטרנטיי (2-10 דקות) וגם לחווית השיתוף של WEB 2.0.

לסיכום, בעבר כבר הוכח כי מדיום חדש בדרך כלל דורש נקודת מבט חדשה חדשה ושימוש ייחודי בכלים קלאסיים. בדיוק כפי שעולם הפרסום היה צריך להתרגל לפרסום טקסטואלי יותר באינטרנט בעשור הקודם, כך עידן הוידאו מציג בפניו אתגרים חדשים אשר קל הרבה יותר לפתור באמצעות חשיבה יצרתית.

קראו עוד על אתר מקום טוב כדוגמה לקונספט המתואר בכתבה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב